18/06/2026 0 Kommentarer
Fejring af bænkens fødselsdag og diakonien
Fejring af bænkens fødselsdag og diakonien
Fejring af bænkens fødselsdag og diakonien

© Taget af Heidi Daugaard-Eriksen
Søndag 23. august 2026, kl. 11:30
Vores samtalebænk fylder 2 år og det vil vi gerne fejre. Vi
vil gerne fejre bænken og samtidig sætte fokus på kirkens
diakonale arbejde.
Bænken blev indviet i august 2024 og har fra starten været
tænkt som en samtalebænk. Samtale fremmer forståelsen,
samtale modarbejder ensomhed og samtale hjælper
til med at bære med på sorg og savn. Bænken er derfor
med til at skabe rum og plads til de vigtige samtaler og
styrke næstekærligheden som er en vigtig del af kirkens
diakonale arbejde.
Denne dag vil der derfor være fokus på samtale og fællesskab
i de smukke omgivelser omkring bænken.
Kirken vil sørge for drikkelse og lidt godt til ganen. Vi
håber at mange vil komme med ud til bænken denne formiddag
og markere dagen.
Kommentarer